فـصــــــل تــــازه

یه فصل پاک، یه فصل امن و بی وحشت برای تو که یه گلبرگ زود رنجی ...

فـصــــــل تــــازه

یه فصل پاک، یه فصل امن و بی وحشت برای تو که یه گلبرگ زود رنجی ...

پسر شجاع

دلایل انتخاب "پسر شجاع" به عنوان الگوی ساختِ این کارتون آموزنده:۱. شجاع بودن پسر اصولا هر رابطه ای میان دختر و پسر، با به خرج دادن شجاعت از سوی پسر آغاز می شود وگرنه که اصلا نه پیشنهادی داده می شود، نه شماره ای رد و بدل می شود و نه رابطه ای پا می گیرد.
 

 

۲. بی مادر بودن پسر شجاع
مادرها بهترین الگوی پسرانشان هستند برای انتخاب دختر مورد علاقه و ایجاد ارتباط با او. آموزش در جایی که این الگو وجود ندارد، با معنی تر است.
 

 

۳. بی نام بودن پدر پسر شجاع
هیچ متفکری در طول تاریخ نتوانسته بفهمد اسم پدر پسر شجاع، پیش ازآن که پسر شجاع به دنیا بیاید چه بوده است. این ابهام، مخاطب را معلق نگه داشته و جذب می کند تا بلکه در قسمت های پایانی کارتون، راز گشایی شود. جذابیت، اولین اصل آموزش است.
 

 

۴. وجود خانم کوچولو
باید کارتونی انتخاب می شد که نر و ماده ای از یک گونه به عنوان الگو در آن وجود داشته باشند. تحقیقات نشان داد که "شیلا" در کارتون سندباد، یک پرنده است، نه مسافری از هند. پینوکیو چوبی است و فرشته مهربان از جنس جن و پری. دوستان یوگی هم همیشه مانع فکر کردن او به دخترها می شوند. بنابراین پسرشجاع انتخاب شد که خانم کوچولویی از جنس خود او در کنارش وجود داشت.
 

 

۵. وجود مادر خانم کوچولو
همان طور که میدونیم این بزرگترها هستند که باید با رفتارشان الگوی مناسبی برای جوان ترها ایجاد کنند. وجود یک پدر با تجربه و یک مادر دلسوز در خانه های طرفین، باعث درس گرفتن آنها و مانع از ایجاد صحنه های مشکل دار میانشان خواهد شد.
 

 

۶. وجود شیپورچی
ازآنجا که قرار است ورژن ایرانی کارتون پسرشجاع، برای خانواده های ایرانی به منزله یک زنگ خطر هشدار دهنده عمل کند، باید شخصیتی مثل شیپورچی هم در آن حضور داشته باشد تا پیامهای اخلاقی کارتون را به نحو احسن منتقل نماید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد