فـصــــــل تــــازه

یه فصل پاک، یه فصل امن و بی وحشت برای تو که یه گلبرگ زود رنجی ...

فـصــــــل تــــازه

یه فصل پاک، یه فصل امن و بی وحشت برای تو که یه گلبرگ زود رنجی ...

جذب یار زندگی

جذب یار زندگی

به دنبال آن فرد ایدآل هستید که زندگیتان را با او تقسیم کنید؟ برای اکثر ما پیدا کردن آن یار ایدآل چندان آسان نیست چون اهمیت مشخص کردن اینکه چه کسی واقعاً شاد و خوشبختمان می‌کند را یاد نگرفته‌ایم. وقتی خواسته‌هایمان از فرد ایدآل پرابهام باشد، برای دنیا سخت و غیرممکن خواهد شد او را جلوی رویتان قرار دهد.

اشتباهات

نمونه‌ای از یک پیام مبهم – از همسایه‌تان می‌خواهید یک بلوز آبی برایتان بخرد. به او نمی‌گویید چه سایزی، چه جنسی یا چه نوع رنگ آبی باشد. او با یک تاپ آبی نفتی دوگره پولی‌استری از خرید برمی‌گردد. این اصلاً آن چیزی که در ذهن شما بود نیست. برای خودتان یک بلوز آبی کمرنگ ابریشمی در ذهن داشتید؟ تنها نکته خوب انتخاب بلوز او این است که آن را می‌پوشد. همسایه‌تان تصور می‌کرده است که منظورتان این بوده که بلوزی بخرد که آن را پرو کرده و به تن او بیاید. و نمی‌توانید او را به خاطر سوءتفاهم ایجاد شده مقصر بدانید چون نظرتان را برای او خوب مشخص نکرده بودید.

همین مشکل می‌تواند در جذب افراد هم برایتان پیش آید. اگر در ذهنتان مشخص نکرده باشید که دوست دارید چه نوع آدمی برای خودتان پیدا کنید، باید انتظار این را داشته باشید که مدتی تنها باشید تا آن مه از بین برود یا بدتر شود و آخر کار فقط یک شکست‌خورده باشید. این واقعیت را نادیده نمی‌گیریم که درس‌های زیادی می‌توان از روابط گرفت. اما اینجا به آن نمی‌پردازیم. اگر آماده‌اید که شریک ایدآلتان برای زندگی را جلوی رویتان ظاهر کنید، چند قدم اصلی برای رسیدن به آن برایتان آورده‌ایم.

   1. ارزیابی خود. در حال حاضر در زندگیتان چه می‌کنید؟ چطور به اینجا رسیدید؟ آیا از وضعیت حاضر خود راضی هستید؟ آیا ناراحتید؟
   2. ارزیابی روابط گذشته. چه ویژگی‌های آن افراد شادتان می‌کرد؟ کدام ویژگی‌ها چندان برایتان جالب نبود؟ آیا برای یک رابطه جدید و همه مسائل آن آمادگی دارید؟
   3. مشخص کردن نیازها. دلایل شخصی خودتان را برای پیدا کردن یار زندگی مشخص کنید. آیا چون تنها هستید؟ آیا به دنبال آزادی مالی هستید؟ آیا نیاز به حمایت احساسی دارید؟ هیچ دلیلی دلیل اشتباه به شمار نمی‌رود، فقط باید بدانید که از کجا آمده‌اید تا بتوانید نیازهایتان را درک کنید.
   4. درک اینکه آزادی را نمی‌توان زیر پا گذاشت. تا جایی که نخواهید آزادی شخصی فرد مقابل را زیر پا بگذارید، می‌توانید در رابطه موفق باشید. تمرکزتان را معطوف "شخصیت ایدآل" کنید.
   5. علاقه‌، علاقه‌ می‌آورد. همه خصوصیات و ویژگی هایی که در فردمقابلتان انتظار دارید را در نظر بگیرید (مهربانی، سخاوت، ثروت، صداقت و از این قبیل). آیا خودتان این ویژگی‌ها را دارید؟ وقتی خصوصیاتی که دوست دارید در طرف مقابل ببینیم را در خودمان ایجاد کنید، احتمال اینکه افرادی با همان ویژگی‌ها را به سمت خود جذب کنید زیاد خواهد شد.
   6. تهیه لیست. علایقتان را روی یک کاغذ بنویسید. ویژگی‌های موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید: قد، وزن، رنگ چشم، مو، و از این قبیل. اگر ویژگی‌های ظاهری را برای خودتان مشخص نکنید، دیگر نباید به ظاهر کسی که جلوی رویتان قرار می‌گیرد توجه کنید. فقط به یاد داشته باشید، هر دری را که باز می‌گذارید، دعوت شانس است. تا چه اندازه ماجراجو هستید؟ آیا می‌خواهید ازدواج کنید؟ یا فقط دنبال دوستی هستید که با او وقت بگذرانید؟ مشخص کردن این چیزها، ابهامات را از بین می‌برد و جزئیات اهمیت زیادی دارند.
   7. دعا کردن. بعد از تمام شدن لیست، از ته قلب از خدا بخواهید که فرد موردنظر را جلوی رویتان قرار دهد.
   8. مطرح کردن درخواست با دنیا. دنیا درخواست شما را دریافت کرده است. اطمینان داشته باشید که همه چیز خیلی عالی پیش خواهد رفت. شک کردن به این، پیام‌های متناقض برای دنیا می‌فرستد که می‌گوید که شما برای برآورده شدن نیازهایتان آمادگی ندارید. این کار فقط موانعی بر سر راهتان برای پیدا کردن یار ایدآل ایجاد می‌کند.
   9. وارد عمل شدن. از غریزه‌تان دنباله‌روی کنید. این خیلی مهم است پس خوب گوش دهید. تصور نکنید می‌توانید در خانه جلوی کامپیوتر یا تلویزیون بنشینید و روزگار فرد ایدآلتان را پشت در خانه‌تان می‌آورد. اینکه در این فرایند فعال باشید، به نتیجه رسیدن را سریعتر می‌کند. اگر وقتی که گرسنه‌تان نیست یکدفعه احساس کردید که دوست دارید به سوپرمارکت بروید، حتما! بروید. ممکن است یار زندگی شما در آن لحظه در سوپرمارکت مشغول خرید باشد. هیچوقت نمی‌دانید چه کسی در کجا منتظر شماست که او را پیدا کنید.

نکات مفید

مراقب آنچه که می‌خواهید باشید چون به آن می‌رسید! اگر واقعاً یک آدم پولدار نمی‌خواهید آن را در لیستتان ننویسید مگراینکه برایتان مهم نباشد که یک آدم بی‌پول به تورتان بخورد. درعوض، بخواهید که روزگار یک پولدار سخاوتمند دل‌پاک نصیبتان کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد